Ledig stillinger —  vertskapsmedarbeidere

Bærum Kulturhus søker vertskap for kulturhusets gjester, publikum og artister. Søknadsfrist 20. mars 2024.

Vi ser etter vertskapsmedarbeidere som ønsker å bidra til å videreutvikle Bærum Kulturhus som et av landets ledende kulturhus.

Kaféen er en viktig del av vårt tilbud og skal bidra positivt til publikums totalopplevelse. Her ønsker vi å styrke avdelingen med entusiastiske medarbeidere.

Som vertskapsmedarbeider hos oss vil du ha en rekke oppgaver innen barsalg, servering, event, kafédrift, lett matlaging, billettsalg og vertskapsoppgaver knyttet til publikum, artister og sikkerhet. Tunge løft må påregnes da vi rigger opp og ned daglig.

Arbeidstiden vil følge arrangementene på Bærum Kulturhus’ scener. Det vil i all hovedsak være arbeid på kveldstid og i helger, men noe arbeid på dagtid vil forekomme.

Det er ofte hektiske perioder, og du må kunne jobbe selvstendig, ha interesse for kultur og mennesker. Du må kunne håndtere mange roller og oppgaver på en effektiv og strukturert måte.

Vertskapstillingen i Bærum Kultruhus er deltid.

Vi søker en lagspiller som unner sine kolleger suksess, og raust deler erfaringer for å spille hverandre gode. Vi vil ha ansatte som identifiserer seg med våre verdier;
ekte, engasjert og skapende, som sier noe om hvordan vi skal opptre overfor hverandre og våre gjester.

Arbeidsoppgaver

• Vert for kulturhusets gjester, publikum og artister
  • Kafésalg på dagtid, barsalg på kveldstid og helger
  • Salg av billetter og informasjon til publikum
  • Klargjøring til alle typer arrangement: oppsett av stoler, bord, teknisk utstyr etc.
  • En del tunge løft må derfor påregnes
  • Sikkerhetsoppgaver ved brann og andre nødsituasjoner
  • Internkontroll, håndtere rutiner og avvik - IK-mat
  • Annet forefallende arbeid

Kvalifikasjoner

• Erfaring fra kafé-/restaurant- og/eller event-/konferanse
  • Erfaring fra kundebehandling, kasseoppgjør, etc.
  • Meget gode og tydelige kommunikasjonsevner
  • Beherske norsk og engelsk skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper

• Gode samarbeidsevner, initiativrik og serviceinnstilt
  • Interesse for mennesker, service og kultur
  • Kundeorientert med god ordenssans
  • Evne til å arbeide systematisk og selvstendig i et hektisk miljø
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr

• Arbeid etter avtalt arbeidsplan, kvelds- og helgearbeid samt noe dagtid
  • Offentlig tjenestepensjon
  • Trenings- og kulturtilbud
  • Spennende og varierte arbeidsoppgaver i et levende kulturhus

Oppstart/tiltredelse

Oppstart vil være medio august. Nærmere tidspunkt avtales ved ansettelse.

Intervjuer gjennomføres i løpet av april/mai.

Søknadsfrist 20. mars 2024.

Søk på stillingen i Webcruiter her

Om Bærum Kulturhus

Bærum Kulturhus programmerer og drifter scenene Store Sal, Underhuset, Foajéscenen, Sandvika Teater, Lille Scene. I tillegg er Dans Sørøst-Norge og kulturnæringsnettverket Tanken også en del av Bærum Kulturhus sin virksomhet.

I et normalår gjennomføres ca. 600 arrangementer for 120000 besøkende.

Arrangementene spenner over et bredt spekter innen musikk, dans, teater og billedkunst, fremført av så vel profesjonelle artister som av et aktivt lokalt kulturliv.

Hovedoppgaven til Bærum Kulturhus er å utvikle og formidle et bredt og inspirerende kulturtilbud til alle, vi skal også være en profesjonell visningsarena for det lokale kulturlivet. Vi skal by på Norges beste kulturopplevelser.

Her kan du lese mer om Bærum Kulturhus

Om Bærum kommune

Sammen skaper vi et godt og klimaklokt samfunn for våre nærmere 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer.

Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære, og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er ønsket om å skape et samfunn som er godt å leve i.

Bli med og sett spor.

Her kan du lese om Bærum kommue

Kontaktinformasjon

Spørsmål om stillingen? Kontakt med avdelingsleder Kjell-Tore Senkpiel tlf 978 78 358.