Urpremiere: Bare klem

Urpremiere på danseforestilling om kjærlighet, forhandling, omsorg og kompromiss i Bærum Kulturhus 25. januar.

Klemmen har vært et langvarig symbol på nærhet og hengivenhet. I denne forestillingen utforsker danserne det fysiske i en klem som en måte å uttrykke, utfordre, bry seg om og forhandle.

"Bare Klem" er en skildring av et langvarig forhold mellom to menn. Forhandling, utfordring, omsorg og kompromiss danner grunnlaget i denne fremstillingen av et forhold. Om å avsløre det som gjerne blir oversett ved dysfunksjon, anerkjenne konflikter i forbindelser, og omfavne anerkjennelsen av hverandres feil. Kjærlighet og vold kan virke som motstridende begreper, men noen ganger blir grensene visket ut.

Utover å skildre et skeivt forhold, vil forestillingen også synliggjøre skjønnheten og overtredelse av grenser i alle forhold.

Les mer om Bare Klem

Om forestillingen

• Koreografer: Iannes Bruylant og Ian Yves Acheta.
  • Urpremiere: 25. januar, Bærum Kulturhus, Underhuset
  • Vises også 26. januar i Bærum Kulturhus

Generalprøve og pressevisning tirsdag 23. jan kl. 14.00

Det blir en full gjennomgang av forestillingen fra 14.00 - 15.00, tirsdag 23 januar, Bærum Kulturhus / Underhuset.

• Anledning til å ta bilder og intervjue koreografer/dansere.
  • Gi beskjed til produsent Grethe Brækkan (90 14 40 53) eller kommunikasjonsrådgiver Maren Thingnæs (46 82 13 91) om dette er aktuelt.

Medvirkende

• Dans and koreografi: Ian Yves Ancheta, Iannes Bruylant
  • Scenografi og kostyme: Filip Vest
  • Eksternt øye: Malene Olsen, Orfee Schuijt